Edicions Albert Moraleda Tel. 667 412 429 Dissenys: Qbackup, Solucions Informàtiques
Inici Qui es Albert Moraleda Hist˛ria d'un estudi Enregistraments Mostres d'audio Contacte Edicions Albert Moraleda  Estudi dĺenregistrament Estudi dĺenregistrament
35 anys de treballar en un estudi d'enregistrament m'han fet veure ben clar que cada música té les seves exigències.  Enregistrar  música de càmbra o simfònica exigeix una transmissió de so sense la més mínima distorsió o modificació.  Per això l'actual estudi d'enregistrament d'Edicions Albert Moraleda és ben diferent dels cinc estudis anteriors.  El concepte de "sala i control separats" s'adapta bé a les produccions de música pop, on es poden produïr alts nivells de so provinent  d'amplificadors d'instruments, com ara guitarres i contrabaixos. I on calen alts nivells de modificació de so, de cara a obtenir "efectes"  diferents. La presa de so en música de càmbra, música simfònica i en música de jazz, té com a pilar fonamental el respecte per la puresa dels  timbres.  Res no serà mai tan pur como el so que arriba directament del micròfon.   Per tant ...   Regla d'or núm. 1: com més curt i directe sigui el camí a recorrer per la senyal  microfònica, millor serà el so.   Regla d'or núm. 2: utilitzar els millor micròfons i col·locar-los de la millor manera.    Això m'ha dut a desfer-me'n de la gran taula de mescles, a arreconar els magnetòfons  analògics i tots els processadors associats, i subtituïr-los per un sencillíssim sistema de  previs microfònics digitals, que entreguen la senyal, ja digitalitzada, a un ordenador que  dirigeix aquesta senyal a un disc dur amb capacitat fins a 1000 pistes, contra les 24 o 32  d'una màquina analògica.  Totes les funcions -desenes d'elles, fins les més potents i extraordinàries- son ara  presents en un mesclador virtual, en pantalla, que les fa amb exactitud, promptitud i  discreció... i que cap sota el braç. Adéu, a més, al soroll de fons, a la distorsió, al flutter, al  wow, als drops, als problèmes d'azimuth, de fase, de desajust de pistes i de conservació  de cintes...  Amb aquest equipament  he fet -tant a l'estudi com en portàtil totes  aquestes gravacions simfòniques, d'òpera, de sarsueles, de jazz, de música  de cambra i de cantants que podeu sentir en l'apartat  GRAVACIONS. Per  simple comparació amb moltes d'altres es pot comprovar que la seva  sonoritat és extremadament transparent.  L'actual estudi d'enregistrament està instal.lat en una antiga sala de ball, a  Llerona -entre Granollers i La Garriga- de 200 metres quadrats, que s'adapta  perfectament a les exigències de la música de cambra: hi aporta un toc  d'acústica natural, deixant-me llibertat per aportar-hi l'acústica final al meu  gust, per mitjans digitals. -avui dia, els generadors digitals d'acústica i  d'ambient superen, de molt, les millors sales de concert, i es poden adaptar als requeriments de la música enregistrada, en cada moment.  Així, als moviments lents se'ls pot aportar una acústica més aviat llarga,  als ràpids una acústica més breu, i variar també la brillantor i les  reverberacions de la "sala" en funció del tipus de música (polifonía, clàssica, romàntica, instrumental, simfònica, cantada).   És per això que, a la sala d'enregistrament d'Edicions Albert Moraleda no hi trobareu pas grans màquines espectaculars. Hi ha, però, un magnífic gran cúa Steinway & Sons, que fa les delícies de tot aquell que el toca... i el "sent". 
De moment, sense micr˛fon no es pot gravar. Audio - Trio Kandinsky Mesclador virtual Piano Steinway & Sons, de l'any 1978, de l'estudi.